Dag 4 - Mina musikalfavoriter, Dag 5 - Min musiksmak

Dag 4:

Haha, kom aldrig på något o skriva om mina svaga och starka sidor så jag ändrar o skriver ner mina musikalfavoriter istället :P

1. Rent - En totalt underbar musikal! Älskar den! :D Inte sett den? SE DEN :D

2. Mamma Mia - En sån bra film med bra låtar o danskänslan är på hög nivå :D Storyn kunde ju dock vart bättre men musiken o skådespelarna gör filmen extremt sevärd :D

3. Sound of music - Älskar låtarna, älskar storyn...ja! Den är underbar :D

4. Trollkarlen från Oz - En klassiker som håller sig fortfarande. Gammal och kanske inte bästa specialeffekter men det gör lixom ingenting. Storryn och låtarna väger upp allt :D

5. Grease - En klassiker den också! Bra och underbara låtar! Bra skådespelare. Storryn kan man ju dock diskutera men den e bra ändå :D

6. Sweeney Todd - Bra gjort film, bra skådespelare, bra låtar, bra storry..jaa :D


ja, det var de jag kom på nu :P Kanske lägger till fler sen ;D



Dag 5:

Min musiksmak har varierat extremt mellan åren. När jag var liten lyssnade jag på Steps, Sclub7, Spice Girls, Aqua, Backstreet boys osv! Och hårdrock och sånt hatade jag verkligen, skulle jag aldrig i mitt liv lyssna på! :P
Men ack vad jag misstog mig! När jag var runt 15-16 började jag lyssna på precis det jag inte skulle lyssna på :P Det blev Dia Psalma, Korn, Slipknot, Sonata Actrica(eller hur det stavas) mm! Och idag är det ganska mycket allt möjligt :P Fortsatt o lyssna på Sonata Actrica men lyssnar även mycket på Hammerfall, Nightwish, Lars Winnerbäck mm idag :P
Men som sagt, jag lyssnar på typ allting egentligen :) Har ingen speciell musikstil idag! Det är rätt skönt faktiskt :)

 

Ja, ha en bra dag :D


Kommentarer
Postat av: Mamma

Musical är bäst

2011-04-09 @ 18:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback