Now here we stand, unafraid of the future

I måndags for jag och hälsade på forsa folkhögskola, den skola jag ska söka till till hösten. Kom dit vid 17.45 på måndagseftermiddagen. Träffade Erik, klassföreståndaren, och Marielle, elev som jag mejlat med, på busstationen. Vi gick till bilen och det bärde av till skolan.
Först fick jag se mitt rum och sen fick jag en guidad tur runt skolan. Den verkar underbar <333
Efter det gick vi upp på övervåningen i byggnaden där mitt rum låg och träffade två textilare som bodde i samma byggnad. Vi pratade lite och sen for vi ett gäng över till en tjej, Anna, som oxå går foto men bor på ett annat ställe. Där satt vi och såg på film, eller ja, en komiker, Eddie Izzard. Det var faktiskt ganska kul ^^ Han var lite wierd men jaa ;P de flesta komiker är lite wierd :P
Sen for vi tillbaka till skolan för att sova.

Dagen efter började med frukost. Jag ÄLSKAR hotell/skol frukost (även fast det var första gången jag åt frukost på någon skola så vare massa bra). Det finns så många olika saker o välja på :D
Efter det fick jag följa med Erik och prata lite med honom om själva kursen osv. Var verkligen jättebra och jag fick svar på många frågor. Han sa även att ett besök var verkligen ett stort plus för att komma in, och det kändes massa bra.
Klockan tio började lektionen. Pieter Ten Hoopen var på besök och alla elever fick lägga fram ett x antal bilder de tagit och så skulle Pieter säga vad han tyckte om dem och ge kritik. Verkligen superlärorikt. Jag hoppas det blir mkt sånt nästa år oxå :D
Efter det vare lunch och sen hade Pieter en föreläsning som var väldigt intressant. Han visade mycket av de bilder han själv tagit och han hade varit mycket utomlands, bland annat i länder med krig och sådant.

Efter det hann jag inte mycket. Hann äta en paj innan det var lov att fara. Kändes trist att fara därifrån men ändå bra för nu vet jag ungefär vad jag kan förvänta mig och det är verkligen bara positiva grejer. Stämningen var verkligen på topp och alla var jättesnälla och så. Underbart!


Sen for jag hem med buss i fem timmar och var hemma tjugo över tio. Sov till nio idag ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback