En helt ny värld

Var och såg film med mamma idag. Det var filmvisning för landstingsandställda. De visade Maria Larssons eviga ögonblick.

Handling (från sf.se. Orkar inte förklara XP):

"Under 1900-talets första år vinner den unga arbetarkvinnan Maria en kamera på lotteri. Hon är då gift med diversearbetaren Sigfrid Larsson som är en hårt arbetande familjeförsörjare, kvinnokarl och periodvis alkoholmissbrukare. Maria är också mor till en barnskara som till sist ska komma att rymma sju barn.


Fotografen Sebastian Petersson, kallad"Piff Paff Puff", lär henne att fotografera och Maria kommer att se på världen och tillvaron med nya ögon. Grannar, krukväxter, barnen på gården, katten, allt kommer till liv idessa bilder som ska vara i evighet medan allt annat förgår. Och med tiden berättar Marias bilderallt mer om det"nu"hon lever i - fattigdom och utveckling, vardagsglädje och krigsutbrott, ett helt samhälle i förvandling."



Jag tycker den var väldigt bra :) Gillar att den handlade lite om foto och jag gillar verkligen ljuset i dessa filmer som utspelar sig förr i tiden. Och såklart så väcktes fotolusten i mig och jag önskar verkligen att jag hade en superkamera just nu :P Eller en väldigt gammal. Men men ^^ NÅN gång kanske :]



Var även på stan och kollade bokrea. Köpte 3 kokböcker: En om choklad, en med lite drinkar/smoothies och en med bärrecept :) Nu blire bara o baka o göra smoothies ;)


Nu ska jag äta semla och sen blire tv..tjohoo!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Min mor har en gammal.

Men den behöver lämnas in, men annars ska det inte vara några problem :) Dock vet hon inte vart den är.

2009-02-24 @ 22:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback