Hej Mormor

Nu finns du inte hos oss mer, det känns så himla konstigt. Jag har inte riktigt förstått att du är borta än tror jag, det känns fortfarande som att du ska komma förbi med en blåbärskaka vilken dag som helst, eller ringa och fråga om vi vill äta plättar med dig!
Jag minns när jag och Malin var små, när vi alltid fick plättar när vi var hos dig. Det var den stora höjdpunkten! Oj vad vi älskade det!!
Och när du, varje jul, gjorde små julklappskalendrar åt oss och vi fick öppna ett paket varje dag i december fram till julafton.
Jag saknar den tiden, då vi var små! 
Du bjöd in mig till att äta plättar med dig någon dag, men jag hann aldrig komma dit.....

Nu finns du inte mer, älskade mormor <3 Jag hoppas verkligen att du har det bra däruppe i himlen, och vakar över oss. Framförallt över dina barn, de behöver det så mycket ska du veta!
Och hoppas att du träffar morfar däruppe också, så ni kan ta hand om varandra!
 
Det fanns för oss alla ett rum i ditt hjärta,
för alla utav oss du gjorde ditt allt.
Du deltog med oss i vår glädje och smärta
Tack kära mormor, tack för allt.
 
Finaste Mormor, vila i frid <3
 
 
Tänk Er inte henne som
någon
som givit sig av
Hennes resa har bara börjat
Vi lever många liv
Och det på jorden är bara
ett
Tänk Er att hon vilar från
sorger och tårar
På en plats fylld av värme
och trygghet
Där man inte räknar dagar
eller år

Tänk Er hur hon önskar
att ni visste
Att inget utom Er sorg
kan dö
Och tänk Er henne
levande i hjärtat
På dem hon vidrört
För ingenting hon älskat
kan någonsin gå
förlorat
Och hon var oändligt
älskad!


Kommentarer
Postat av: IB

Vilka fina ord! Vi saknar henne alla.

2013-09-30 @ 08:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback