Och vi ska köra, Köra fort som fan!

Jag överlevde Halkbanan XD Känns väldigt bra! På dit och tillbakavägen fick vi träna omkörningar. Det gick väl okej för mig tycker jag!
Sen när vi kom till halkbanan så fick vi först en introduktion om hur det gick till o hur vi skulle göra osv. Efter det fick vi sätta oss i en bil och köra olika banor där det var halt på olika ställen. Det var väldans läskit XO Och ganska kul! :P
Sen fick vi prova att sitta i en bil som de först välte till höger, sen vänster och sen uppochner. Det var rätt spännande :P
Vi fick även se en film om vad som händer när man krockar i olika hastigheter. Usch säger jag bara! Man kan ju bara tänka sig vilken smäll det blir. Lixom, om man står rakt och sen faller frammåt och tar emot sig med händerna så går det i 7 km/h. Kör man i 30 är det som att hoppa från första våningen och 50 som från 3:e våningen!
Det är ganska läskit ja!
Och vikten gångras med 40 i en sån krash, så har man en 2 kg coca cola flaska I baksätet och den flyger frammåt, så väger den runt 80 kg. Tänk o få en sån i huvudet...usch ja!

Så det var väldans lärorikt kan man säga. Och det är svårt o förstå vilka konsekvenser det kan bli om något händer på vägen.



Aja..ska ge mig själv en belöning sen! Det tycker jag att jag förtjänar. Vet dock inte vad än men det blir nått gott ^^



byebye!

Kommentarer
Postat av: Du vet

Mamma körde knappt tjugo. Lillasyrran utan bälte rakt in i rutan.

Ibland har man tur.

2009-03-24 @ 20:51:48
Postat av: Matildaaa

En belöning tycker jag det lät som att du förtjänade efter det där jojjo!



Sv: Självklart får du följa med!! vi tar ett sistaminuten-flyg imorgon! ses på alvik


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback