Tro rätt tro fel

Har börjat lyssna på Dia Psalma igen. De är så himla bra och jag gillar deras texter. Dock ångrar jag mig megadjupt att jag inte såg dom på Umeå Open när de hade sin sista spelning :/ Men men...

Jag tror jag är besatt av dansen ;O Hel alvarligt, varje gång jag hör en låt så börjar jag tänka mig dansen i huvudet. Värst vare i barcelona då vi satt på turistbussen. Man fick då höra en guide prata genom hörlurar. Och mellan pratet så spelade de lite lugn musik, och till den satt jag och dansade i mitt huvud HELA TIDEN! :O Och jag ska troligtvis inte ens vara med o dansa! XD


Men men..nu borde jag göra massa projekt och förbereda redovisningen till imorn. Men gör jag det?! NEJ! Jag lyssnar på Dia Psalma istället. Jag är så smart! och snart ska jag iväg på körteorilektion. heheheeeee......


Dia Psalma - Luft

Du vet att luften, den är gratis

den kostar inget alls

så tror du verkligen

att den är nyttig för din hals


Nu får man snart betala

för att kunna andas rent

blir det någonsin bättre

eller är det redan för sent


Vem kan segla utan vinden

vem kan skrika utan luft

vem kan hata utan ångest

vem kan älska utan lust


Kan du se igenom väggen

kan du höra någons röst

kan du säga till någon annan

att du behöver tröst

den är längre bort än du tror


JAG VILL VARA LUFT

JAG VILL GLÖMMAS BORT

JAG VILL VARA ALLT

JAG VILL KOMMAS IHÅG


Där bortom finns något annat

du har nog sett samma sak

jag ska spara till en egen resa

och glömma färden tillbaks


Våran mark slutar aldrig snurra

du kan inte bara sitta still

det finns nya miljonärer

som kan göra vad dom vill


Vem kan ro förutan åror

vem kan springa utan ben

vem kan skratta utan munnen

vem kan kasta utan sten


Kan du komma genom väggen

kan du höra mina ord

kan du lyssna riktigt noga

och sen säga att du förstod

jag är längre bort än du tror


JAG VILL VARA LUFT

JAG VILL GLÖMMAS BORT

JAG VILL VARA ALLT

JAG VILL KOMMAS IHÅG

JAG VILL VARA LUFT

JAG VILL GLÖMMAS BORT

JAG VILL VARA ALLT

JAG VILL KOMMAS IHÅG


En enda värld i mörker, en bur av natur

människor som andas utan att veta hur

ett liv kan bli flera och flera kan bli ett

förstår du vad jag menar, det är väl ganska lätt


JAG VILL VARA LUFT

JAG VILL GLÖMMAS BORT

JAG VILL VARA ALLT

JAG VILL KOMMAS IHÅG

JAG VILL VARA LUFT

JAG VILL GLÖMMAS BORT

JAG VILL VARA ALLT

JAG VILL KOMMAS IHÅG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback