Fortsätt att vandra, bered dig på en ny färd!

För ungefär ett halvår sen hade jag bestämt mig för att gå bildjournalistikprogrammet i Sundsvall. Jag skulle söka till det nästa höst och kände peppen. Detta år skulle jag jobba och gå projektåret på forsa.
Men hittills har det inte gått som jag tänkte då. Istället för jobb och foto blev det Idrottsvetenskapliga programmet på Umeå universitet. Jag gillar idrott, och känner att det också skulle vara något jag skulle vilja jobba med. Hittills har det varit bra och jag längtar framförallt till vårterminens kurser då vi kommer läsa Idrottsmedicin och Idrottspsykologi, vilket jag tycker verkar väldigt intressant. Och senare, i termin 4, kommer man få välja en speciell inrikting och just nu lutar det för mig åt hälsa/friskvård, vilket jag OCKSÅ tycker ska bli riktigt intressant.

Men samtidigt så saknar jag foto så otroligt mycket. Att få studera foto, få tillgång till en studio och få möjlighet att få ut sina idéer på ett lättare sätt! Och att dessutom ha folk runtomkring sig som kan bedömma ens bilder så man får lära sig mer. Och när det gäller just foto så är det mesta praktiskt, framförallt på en folkhögskola, vilket gynnar mig då att sitta o läsa böcker inte är någonting för mig. Jag har så svårt o lära mig teoretiskt, lär mig bättre praktiskt!
Och min dröm är ju verkligen fotograf, det ÄR ju det jag VILL bli! Men då är ju kruxet, att det inte finns så många fotografjobb utan ska man få nått måste man nästan starta eget, och det är egentligen ingenting för mig. Därför är idrottsvetenskapliga programmet ett mycket säkrare kort när det gäller arbete!


Gaah, detta är så svårt!

Idag blev det iallafall så att foto går före träning. Tänkte träna idag med ramlade över en vernissage på museet. Några naturfotografer stället ut sina verk och det ska jag absolut inte missa!


Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback