The tales of beedle the bard

Hej! NU är jag hemkommen från stockholm och köandet till the tales of beedle the bard. Det var UUNDERBART :D Oj vad roligt. Jag vill köa mera (dock gärna på sommaren ^^).

Kom till stockholm vid 6 tiden efter 9 timmars bussresa. Träffade Kiki, hennes pojkvän robin och en kompis till robin där. Vi gick direkt till Max för att äta middag.
Efter det gick vi en sväng till hoggyfontänen <3 :D Det var massa coolt, och nu har även jag varit där!!
När vi vart där gick vi vidare till SF bokhandeln och KÖN! Jag fick könummer 12 (det står fortfarande kvar på min hand).
Vi gjorde verkligen en hel del grejer under den tiden:


- Dansade någon slags medeltidsdans eller vad det var. Jätteroligt :D Dock lite kaos o början men vi lyckades riktigt bra tillslut tycker jag. Tack ni som ville lära ut den till oss, hoppas vi ses igen så ni kan lära oss fler :D

- När brödmannen i bilen gav oss bröd som vi kunde dela på :D Riktigt snällt.

- När folk kom fram och frågade vad vi höll på med. Ibland ville vi skojja till det o säga att vi köade till Sagan Om Ringen 4 XD

- När Martin(?) hittade en opumpad fotboll med någon skum vätska i som vi spelade fotboll med. Det gick inge vidare för den studsade dåligt, men roligt vare ändå :D

- När jag köpte varm choklad på 7-eleven och blev varm.

- När folk delade utt lussebullar <3 (tack till er)

- Allt sång och spel som fick en att bl extra glad.



Men sen i slutet kom regnet. Det gjorde att typ allt och alla blev blöta och stämningen var inte ritkigt lika på topp och tiden gick sakta sakta och tröttheten och kylan började tränga sig in igen.


MEN...När en timme återstod och vi ombads att ställa oss i själva kön igen. DÅ gick tiden superfort. Man blev lite nervös och alla blev glada. När ungefär 20 min återstod så kändes det knappt som att man stått där hela natten.

Och sen, Klockan sju, så fick vi komma in och köpa den efterlängtade boken. Oj vad skönt det var.
Sedan var det med snabba steg jag, kiki och robin gick till centralen. Det var skönt o komma dit o slippa allt blött, få gå på toa och bli lite varm.
Jag hade först tänkt att fara hem 13.20 men hade turen att kunna ändra tid så jag fick åka hem 8.30 istället.

Det var skönt att få komma hem o sova i sin egen säng. Sov ända till kvart över 10.


Idag ska jag bara tare lugn, träna med karro i eftermiddag och inte mycket mer. Känner mig lite sliten fortfarande. Och i helgen blire julmarknad och pepparkaksbak <3 Ska bli underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback